Cancer mamman: Mornin'

tisdag 6 maj 2008

Mornin'

Grand opening!

Det här med bloggande är en helt ny grej för mig men jag tänkte att det kunde vara ett sätt för människor runt omkring att ta del av vad som händer i vårt liv.

Gällande Simon så är läget rätt lugnt just nu förutom ett ton obstinata vredesutbrott varje dag. Ska det vara så här när de är fem år eller är det bara vår son som gör sitt bästa varje dag att göra precis tvärtom? han tar prover på onsdag så lär ju bli varse om hans dåliga humör beror på lika dåliga värden eller något annat. Kan vara skönt att ha något att skylla på, eller hur?



Nu är det fullt ös medvetslös hemma hos oss eftersom vi ska på semester på fredag. Först till kålmården med övernattning på vildmarkshotellet och sen vidare till Varberg och Almers hus. Almers hus ägs av Barncancerföreningen och kan nyttjas av familjer med barn som har/haft cancer http://www.barncancerfonden.se/content2/index.php?realm=73
Det blir vår första resa dit och hela familjen ser fram emot att komma iväg! Frågan är bara om det blir så mycket semester med tre barn i en liten lägenhet. Undrar om de kommer att ha ihjäl varandra på riktigt nu...
Eftersom det är så mycket som måste ordnas inför resan så la jag en lapp till Micke hemma i morse på saker som ska göras under dagen idag. Det värsta han vet är när man säger åt honom vad han skall göra och inte göra (precis som barnen, jag vet) så vi får väl se om det blir något gjort eller ej. Nåväl, min mamma hämtar barnen så jag hoppas att Micke uträttat underverk när jag väl kommer hem.

Nej, nu måste jag återgå eftersom jag sitter på jobbet och skriver. Min chef kanske tycker att det är något bättre om jag tar hand om mina patienter istället för att sitta och leka framför datorn.

Tjing tjong ballong!

Inga kommentarer: