Cancer mamman: Hemma från Dublin

måndag 26 maj 2008

Hemma från Dublin

Vilken underbar vecka vi har haft i Dublin hos vår vän Cillian och hans tjej Sarah. Cillian hämtade oss fredag lunch och redan då fick vi känna av Irlandstrafiken. Jag som sällan är åksjuk, var grön i ansiktet när vi kom fram till Cillians lägenhet i utkanten av Dublin. Vi började vår vistelse med ett besök på Jamesons bryggeri inne i Dublin och Micke var alldeles salig. Sällan har jag sett honom så koncentrerad som under den guidade turen inne på bryggeriet...
Efter det mötte vi upp Sarah på stan och åt middag på en italiensk restaurang. Vi avslutade kvällen på puben (of course).
Hela lördagen gick vi omkring inne i Dublin och shoppade lite och av någon anledning blev det jag och Sarah som teamde upp i klädbutikerna medan Micke o Cilian hamnde på helt andra ställen.
Vi åkte förbi Cillians mamma som fyllde år och det var verkligen jättetrevligt att träffa hans familj. Efter en mycket sen middag på stan stupade vi i säng-
på söndagen åkte vi ut till en stad som heter Howth som ligger vid kusten, kan jämföras med Djursholm och det var oerhört vackert. Vilka vyer!!
På kvällen gick vi på Bruce Springsteen koncert och han var grymt bra, vilken entertainer!

Nu har jag precis satt mig ner efter att ha nattat barnen. Det har varit intensiva men roliga veckor som passerat. Det kräver lite energi att ställa om sig mellan semester, sjukhus o jobb men det har det varit värt!
Bilder får jag lägga ut senare.

Tjing tjong!

Inga kommentarer: