Cancer mamman: Börjar bli liiiiite stressad...

onsdag 7 maj 2008

Börjar bli liiiiite stressad...

Nu börjar det dra ihop sig inför resan och det slog mig just att vi faktislt ska resa bort en vecka med tre barn. Och jag har inte planerat nånting över huvudtaget. Tror att jag har förträngt det lite grann, jag kan liksom inte fokusera på mer än en sak åt gången längre. Undrar var min simultankapacitet tog vägen? Den försvann i samma stund som Simon blev sjuk och jag har letat efter den sen dess. När det är jobb så är det jobb och så får det vara, packningen påbörjar jag i morgon kväll lite lagom stressad.

Det är så mycket som har förändrats under de senaste månaderna. Det verkar ju helt logiskt att vi idag skulle må bättre eftersom det har gått 8 månader. Tyvärr så fungerar det inte så för oss, vi vet inget mer idag än för ett halvår sen men plötsligt ska vi börja fungera i en vardag igen. Som nya människor som inte fungerar på samma sätt som tidigare och med en oro som gnager varje dag och varje natt. Det där "tänk om" som inte får finnas. Men Simon ska bli bra, så är det bara. Det går dock åt enormt mycket styrka att hålla ihop sig själv i denna berg o dalbana. Mitt i alltihop är vi en trebarnsfamilj och bara det kräver en del som alla säkert förstår. Livet måste fungera trots att vi lever med Simons cancer dygnet runt, varje sekund. Om sju år är han friskförklarad. SJU ÅR! Det är mer än dubbla Simons livstid och bara det sista året känns som en evighet.
Det var nog med självömkan för dagen.

Jag har börjat skriva om tiden sen Simon fick sin diagnos och ev. kommer jag att lägga ut valda delar av det här så småningom. Ska suga lite på den karamellen.
Förutom lite (inte så lite heller om jag ska vara helt ärlig) shopping idag har jag väl inte så mycket mer att rapportera förutom att Simons värden var bra enligt provtagningen idag. Precis så här låg han inför den förra högdosen och den gick alldeles galant.

För er som är intresserade av hur vi har det i vårt "andra liv" har jag lagt in lite bilder från avdelningen där Simon behandlas. Det är bilder från vårt rum, musikstunden samt lekrummet.






Inga kommentarer: