Cancer mamman

måndag 8 september 2008




Igår fick jag ett mail från en kille som hade hittat mig via Facebook. Han har också en son som heter Simon och den lilla pojken har samma typ av Leukemi som vår Simon, ALL. Skillnaden är att den här pojken precis fått ett återfall. Han friskförklarades i maj 2008 och fick ett återfall en månad senare.
I en månad fick den familjen ha ett friskt barn efter två och ett halvt års slitsam behandling. Nu börjar de om från början, skillnaden är att behandlingen nu blir ännu tuffare. Jag blir ledsen och arg när barn och deras familjer får lida på det här viset men det går att få forskningen framåt så att antalet barn som blir friska ökar ständigt.

I min blogg har jag en länk till Timpas sida. Familjen Ahlgren är nära vänner till oss och vår kärlek till dem i stor. Tim kommer med största sannolikhet att förlora sin kamp mot cancern. Efter två återfall verkar det nu som att hans cancer är för aggressiv för att stå emot cellgifter och strålning.
Smärtan och hjälplösheten hos den familjen är total. De vet inte när, bara att det kommer att ske. Det förbjudna och otänkbara kommer att drabba deras familj och det finns ingenting de kan göra för att förhindra det. En mamma och en pappa får leva sina liv utan sitt barn och en lillebror utan sin storebror.

Jag vill uppmana er som läser det här att göra det ni kan för att förhindra att fler barn förlorar mot cancern. Alla bidrag är oerhört viktiga och barncancerfonden har flera sätt att hjälpa till på. Köp ett Hope-halsband, ett vackert smycke där halva summan går direkt till barncancerfonden. Det är så lätt att tänka att just din gåva inte gör någon större skillnad men fel kan det inte vara.




Inga kommentarer: