Cancer mamman: Änglar, visst finns dom. Till Tina, Stina och Anna

torsdag 26 februari 2009

Änglar, visst finns dom. Till Tina, Stina och Anna

Jag har haft det i tanken länge men inte kommit till skott förrän nu. När Simon blev sjuk skulle Elias börja på dagis och där fanns tre änglar. Tina, Stina och Anna. Vad hade vi gjort utan er? Förbehållslöst och fulla av medkänsla tog de sig an vår älskade lillebror. Vi möttes av en enorm värme och flexibilitet av er vilket förenklade vår komplicerade vardag betydligt. Inget ifrågasättande, inget krångel. De gånger vi oväntat fick åka till sjukhuset med Simon fanns ni alltid där för Elias och det märks tydligt att han blev trygg med er från första början. Ni kanske tror att ni gjorde vad som förväntades av er men vi har fått så enormt mycket mer. Elias fick en tryggare tillvaro och grundtrygghet tack vare er.
Så till våra förskolefröknar vill vi rikta ett innerligt och varmt tack! Ni har haft en stor del i att vårt liv ändå flutit på så pass bra som det gjort. TACK!!

//Åsa och Micke

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken härlig och värmande kommentar. Jag vet själv hur viktigt det är att förskola/skola fungerar både för syskon och det sjuka barnet. Att lämna ett barn i en trygghet och vetskap av att veta att de blir väl och mer därtill omhändertagna mitt i kaoset är så mkt värt. Jag vet att inte alla barn får denna uppbackning och de som ställer upp ska verkligen ha en eloge för detta. Då jag själv också arbetar som förskollärare så ger dig mig visdom och erfarenhet att ta med mig. Kram Maria mamma till Victoria och Marcus